Comunicarea intre generatii

In cadrul unei companii si nu numai, intalnim 4 generatii, fiecare cu propriile preferinte in ceea ce priveste comunicarea, propriile valori, nevoi si dorinte. Conflictele care apar intre generatii afecteaza productivitatea si profitabilitatea in cadrul unei companii si astfel este necesara o prezentare pe scurt a acestora.

Asadar generatia celor cu varsta intre 50-60+ ani (generatia cu spirit tanar) care pot fi in functii de conducere (CEO, Manageri, Directori etc), prefera interactiunile personale in detrimentul oricaror altor tipuri de comunicare, sunt axati pe munca si sunt inclinati sa vina la birou 7zile/saptamana, sunt de parere ca efortul sustinut va fi rasplatit si sunt motivati de titluri si prestigiu.

Se definesc pe baza a ceea ce au acumulat si realizat si cred ca angajatii mai tineri trebuie sa-si dovedeasca competentele cu varf si indesat inainte de a avansa.
Sunt competitivi, increzatori si siguri pe ei dar sunt incomodati de orice tip de conflict si sensibili la critici.

Pun mare pret pe loialitate, experienta, valorifica ambitia si colaborarea, au o problema in echilibrarea balantei profesionale cu cea personala.

Generatia 35-50 de ani (management de nivel mediu sau redus) este caracterizata de independenta, loialitate fata de management, adaptabilitate, sunt plini de resurse si lucreaza bine pe cont propriu.

Este prima generatie care s-au pus pe ei si vietile personale pe primul plan, inaintea jobului si carierei.

Sunt cei mai stresati cu privire la economie, au muncit ani la rand si cred ca pozitiile celor de mai sus li se cuvin din plin.

Generatia 22-35 ani, generatia nerabdatoare care e mai mereu conectata la tehnologie, social media, prieteni, familie… sunt cei care lucreaza foarte bine in echipa dar nu vad lucrurile din prisma loialitatii si daca nu lucreaza intr-un domeniu care sa-i pasioneze si ceea ce fac sa conteze acum, pot pleca in alta parte fara sa se uite in urma, pentru ei schimbarea jobului este o rutina.

Ei au nevoie de recunoastere si feedback-uri constante, sanse de perfectionare si dezvoltare continua, vor sa aiba mentori si sa ajunga usor la cei din bordul executiv.

Flexibilitatea la locul de munca este obligatorie si nu inteleg nevoia unui program de lucru fix, vor sa lucreze unde si cand vor.

Uneori nerabdarea de a avansa si de a primi cresteri salariale a tinerilor din aceasta generatie se poate transforma in frustrare.

Generatia tinerilor sub 22 de ani (digitali inascuti) care vor intra curand pe piata muncii, este generatia conectata la tehnologie pentru absolut orice, sunt orgoliosi, competitivi, independenti, au abilitati precum viteza in realizarea sarcinilor si multitasking-ul.

Ei se indreapta mai degraba spre antreprenoriat si o problema la aceasta generatie ar putea fi comunicarea fata in fata, o adevarata provocare pentru ei.

Acestea sunt cateva trasaturi din fiecare generatie dar asta nu presupune ca toti sunt exact ca in descrierile de mai sus… sunt doar pentru a vedea ca exista diferente reale in ceea ce priveste managementul, comunicarea si valorile fiecarei generatii.

Coachingul poate aduce in cadrul unei companii:

  • echilibru intre viata profesionala si cea personala
  • managementul timpului si al stresului
  • stimularea constientizarii si responsabilizarii pentru imbunatatirea calitatii vietii prin eliberarea blocajelor de la nivel subconstient
  • dezvoltarea comunicarii intre generatii in cadrul companiei si in viata de zi cu zi
  • performanta, progres si fiabilitate
  • reinventarea si adaptarea la schimbarile continue

Companiile care le dovedesc angajatilor ca le pasa de ei si de carierele lor (cel putin prin crearea unui spatiu de lucru mai placut si oferirea unor oportunitati de a prelua raspunderi mai importante) sunt cele care ajung sa si-i pastreze. Toate celelalte companii vor pierde lupta in atragerea si mentinerea talentelor realmente valoroase.

Life & Business Coach Alina B.